Višňovka na soutěži

02.10.2013 11:29

Po několika měsících vyjednávání s organizátory  největší vinařské  soutěže v USA  (Indy International Wine Competition) jsem na jaře 2013  poslal do USA vzorek višňovky (r. 2006), aby dostala určitou šanci  připojit se  k  obvyklému počtu 5000 až 7000  vzorků různých vín,  jak od profesionálů, tak od amatérů z celého světa. Vína byla v Purdue University rozdělena do mnoha kategorií a  ve dnech 29. - 31. července 2013  posuzována nejen  mnoha desítkami enologů, ale také  významnými osobnostmi  kulturního a politického života.

27 září 2013 mi z USA přišla obálka s 3 protokoly od 3 hodnotitelů višňovky.  Souhrn bodového hodnocení všech senzorických profilů višňovky uvádí v jednom protokolu hodnotu 16,5  z 20 možných bodů.

Protokol dále uvádí tyto meze součtů bodového hodnocení pro oceňování vzorků  :

12 - 14  bronzová medaile

15 - 17  stříbrná medaile

18 - 20  zlatá medaile

Další dva hodnotitelé dali višňovce výrazně méně bodů, a tak jí nakonec ta stříbrná medaile nebyla přidělena. Nepočítal jsem s oceněním, protože přijetí višňovky na soutěži bylo pro mne dostačující odměnou.  Nicméně, protokol  jednoho enologa  té soutěže  mě velmi potěšil.

Dostal jsem také pozvánku na další ročník této soutěže v r. 2014 i volnou vstupenku, a tak mám teď několik měsíců času na přemýšlení, jestli na jaře 2014 na tu dalekou cestu  pošlu také vzorek  letošní Višňovky M.